Meeste duimen

Dit overzicht bevat meldingen die in de afgelopen 30 dagen de meeste duimen ontvingen.
Datum Tijd Postcode Plaats Oorzaak Value
20-09-21 14:14 1056 Amsterdam Anders Ik baal van de verhalen in Parool en NRC vandaag dat de mensen nu meer zouden klagen omdat ze na corona gewoon 'niet meer gewend zouden zijn aan het lawaai van Schiphol'. De Schiphol-situatie van 2019 zou NIET als 'normaal' en maatgevend beschouwd moeten worden. Het tegenovergestelde is waar. Juist nu - in 2021 en na corona - hebben wij meer gevoel voor wat 'normaal' zou moeten zijn: een dagelijks leven met meer stilte, heldere, schone luchten, cumulus wolken, terugkerende vogels, en zich herstellende natuur. Wij willen wij NIET meer terug naar het Schiphol-industrieterrein boven ons hoofd! 20-09-2021 14:30
16-09-21 11:43 2312 Leiden Geluid Hallo allemaal, ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie inzet hier en op zoveel andere manieren. De overlast van de luchtvaart is een hardnekkig probleem, een monster, en de luchtvaartsector en de overheid willen dit niet aanpakken. Dat weten we allemaal. Hun beloftes zijn boterzacht, regels worden opgerekt, onbetrouwbare rekenmethodes worden gebruikt in plaats van harde metingen. Maar ik merk dat er iets is veranderd. Het verzet tegen de overlast van de luchtvaart groeit, het is sterker dan ooit. Deze website is er slechts één voorbeeld van. De inzichten in de schadelijke gevolgen van overlast groeien snel. Van geluidsoverlast tot fijnstof tot CO2-uitstoot, onderzoekers van de GGD, het RIVM, ICCC en andere organisaties wijzen op de schadelijke gevolgen hiervan en vergroten de druk op de overheid om te handelen. Tegelijkertijd zien we de opkomst van de rechter. De Urgenda-rechtszaak tegen de Nederlandse staat over haar gebrek aan actie voor het klimaat, de uitspraak tegen Shell, die haar dwingt tot radicale actie om de uitstoot van broeikasgassen te verminderen. Beide uitspraken laten zien dat de rechterlijke macht meer bereid is dan ooit om de staat en bedrijven te dwingen om te handelen in het belang van de samenleving. Nu is de rechtszaak tegen de overheid over de geluidsoverlast van Schiphol begonnen, aangekaart door de stichting Recht op Bescherming tegen Vliegtuighinder. Ik heb me hierbij aangesloten als donateur. We kunnen dat allemaal doen. Deze rechtszaak zal jaren duren, maar ik denk dat dit een echte kans is om de overheid te dwingen de geluidsoverlast aan te pakken. En tot slot zien we bij de overheid zelf iets veranderen. De toeslagenaffaire en nu Tata steel laten zien dat sommige volksvertegenwoordigers kritischer worden naar het handelen van de overheid. Hierdoor voelt de overheid meer de maatschappelijke druk om te handelen. De overlast van Schiphol lijkt op deze wantoestanden. Ik ben hoopvol. Het zal nog jaren duren voordat Schiphol echt definitief wordt aangepakt - de sector zal uit alle macht terugvechten om haar privileges te beschermen. Maar na decennia van de arrogantie van de macht keert het tij. Ik wil jullie allemaal bedanken, want we dragen hier allemaal aan bij, elk op onze eigen manier. 16-09-2021 11:58
23-09-21 18:01 1183 Amstelveen Geluid Ik kan het niet meer aanhoren. Wat een waanzin al die halfvolle en lege toestellen op 300 m over onze daken. 80-90 dB. Aan één stuk door. Dus iedere 2 minuten vingers in mijn oren, het enige dat helpt. Tot 25 tellen. Terwijl ik dit typ zie in mijn laptopscherm zo een volgend rot vliegtuig binnenvliegen, ff oren maar weer dicht houden.... We zijn aan de heidenen overgeleverd, het hele land is doordrenkt met VVD adepten die denken dat "economie" hun Leider is waar alles voor moet wijken. 23-09-2021 18:05
27-09-21 16:18 1107 Amsterdam-Zuidoost Geluid Met wederom een ​​langdurige periode van baanonderhoud maken Schiphol en de LVNL opnieuw gebruik van de Buitenveldertbaan om de woningen van Amsterdam Zuidoost en Amstelveen zo veel mogelijk pijn en leed te bezorgen. Ondanks dat ik niet in de buurt van de luchthaven woon, steken vliegtuigen rechtstreeks over mijn dak en leveren ze tussen de 73dB (Embraers) en 83dB (elk vrachtvliegtuig) aan geluidsoverlast. Binnen de enorme geluidsvoetafdruk van Schiphol wordt niets gedaan om de gezondheid, veiligheid en het welzijn van bewoners te beschermen. Het onderhoud aan de landingsbaan wordt jaar na jaar gepland om samen te vallen met de zomermaanden, wanneer het aantal vluchten op hun hoogtepunt is en wanneer mensen buiten willen zijn en/of hun ramen open willen hebben. Woonwijken worden op geen enkele zinvolle manier vermeden door het luchtverkeer, en de vliegtuigen passeren regelmatig op veel lagere hoogten dan absoluut noodzakelijk. Het management van Schiphol weigert te erkennen dat er een serieus probleem is, en steekt in plaats daarvan veel moeite om metrieken te bedenken die het probleem opzettelijk verdoezelen en geen verband houden met de perceptuele realiteit. De regering negeert gezondheidsadviezen van haar eigen instellingen en van de WHO over de (lichamelijke en mentale) gezondheidseffecten van geluidsoverlast, en weigert te beteugelen over de excessen van de luchtvaartsector. 27-09-2021 16:19
22-09-21 14:44 1432 Aalsmeer Geluid In de meldingen op deze site lees ik regelmatig over nieuwe metingen van geluid en uitstoot bij Schiphol. Lieve medelijders: die zijn er al lang! Bij het onderhoud van de vliegtuigmotoren wordt alles gemeten, net zoals bij uw auto in de garage. Het verschil is, dat u de eerstgenoemde uitslagen nooit hoort of leest, want onder tafel geschoven of “zwart gelakt”, zoals bij de toeslagenaffaire. In Aalsmeer hebben we op heel veel plaatsen meetpalen (gehad). Praktijk: piloten vlogen er omheen. U leest het goed! De Explane app werkt vaak niet, omdat de transponder van de vliegtuigen bewust is uitgezet. Het RIVM heeft alleen de uitstoot en het lawaai gemeten bij taxiende vliegtuigen, dus niet bij een motor op volle toeren. Hoe duidelijk wilt u het hebben? Bij Schiphol en Bas houden ze niet van eerlijke meetresultaten. Firma List en bedrog. 22-09-2021 14:52
21-09-21 11:40 2201 Noordwijk Geluid ik pleit voor verplichte waarschuwingen bij de koop van vliegtickets zoals er ook op rookwaren staan. 'Deze vlucht wekt 35.000 medemensen uit hun slaap'. 'Van deze vlucht krijgen 125.000 medemensen stress'. 'Om de CO2-uitstoot van deze vlucht te compenseren, moet u drie jaar geen vlees eten'. Vul maar aan, de mogelijkheden zijn talrijk. Gebrek aan praktische kennis belet mensen verstandige keuzes te maken. Leg een relatie tussen DIT vliegticket en de DIRECTE gevolgen van JOUW keuze (ipv de gevolgen voor het klimaat in zijn algemeenheid). Het snelste effect is natuurlijk een combinatie van ingrijpen door de overheid + dit soort waarschuwingen. De keuzes overlaten aan de markt (schaarste versus overvloed) en het individu is desastreus. Kijk naar over-eten, over-vliegen, over-spullen-kopen. We kunnen niet omgaan met overvloed, dat zit in onze genen. Weersta maar de verleiding 'weekendje shoppen in Barcelona voor €49'. Daar hoort minstens het gevolg bij 'hierdoor kunnen 75.000 mensen niet rustig eten in hun tuin'. 21-09-2021 12:11
30-09-21 11:38 1561 Krommenie Anders LS., Wederom een vriendelijk doch dringend verzoek aan alle reageerders hier. Pleit niet voor andere vlucht, start, landingsroutes of baangebruik om zelf van de overlast af te zijn, want dan zitten andere regio’s immers weer met de vliegherrie en uitstoot ellende. Immers wat gij niet wilt dat u geschiedt.. maar sluit gewoon de gelederen tegen de ontoelaatbare herrie, uitstoot, asociale gedragingen luchthavens en geef geen ruimte voor de Verdeel & Heers strategie van bv Schiphol en consorten. Ageer en maak bezwaar tegen de overlast. Dank! 30-09-2021 12:05
27-09-21 15:47 1566 Assendelft Geluid Hieronder de score van afgelopen week over postcode 1566 Assendelft. Zondag en maandag waren relatief “rustige” dagen. Totaal ruim 2480 vluchten. Vervelend om na te tellen, maar nog vervelender om als onderwonende te ondervinden. Krimpen met die hap! Zondag 19-9-21: ✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️ Maandag 20-9-21: ✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️ Dinsdag 21-9-21: ✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️ Woensdag 22-9-21: ✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️ Donderdag 23-9-21: ✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️ Vrijdag 24-9-21: ✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️ Zaterdag 25-9-21: ✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️✈️ 27-09-2021 15:49
20-09-21 15:59 1432 Aalsmeer Anders Reacties van BAS in de loop der jaren: “Uw huis staat verkeerd”. Huh, dit huis staat er al meer dan 110 jaar. “Wie gaat daar nou wonen”. Tja, ik ben in deze omgeving geboren, evenals vele generaties voor mij. Mijn voorouders behoorden tot de eerste bewoners van de Haarlemmermeer. Telkens een stukje verder van Schiphol gaan wonen, maar steeds ingehaald door Rups Nooit Genoeg. “U klaagt te vaak, dus we registreren uw klachten niet meer”. De Aalsmeerbaan wordt bijna non-stop gebruikt door toestellen, die boven de 80 dBa veroorzaken en soms maar iets hoger dan 50 meter langs ons heen scheren. Een klacht per dag is dan teveel? Wat ben ik blij met deze site. Dank jullie wel, mensen van vliegherrie.nl! 20-09-2021 16:07
27-09-21 21:40 1017 Amsterdam Geluid En ja hoor ‘het is weer zo laat.’ Het ene na het andere vliegtuig, lager dan laag overvliegend, met dat typisch gierende geluid! ‘Dames en heren over enkele ogenblikken landen wij op Schiphol, wij hopen dat u van de vlucht heeft genoten, als u nu uit het raam kijkt ziet u de binnenstad van Amsterdam, waar kinderen al in bed liggen en volwassenen die morgen weer vroege dienst hebben ook, gelukkig maakt dat de nederlandse overheid niet uit. We hebben zelfs toestemming gekregen om met nog meer vluchten en veel lager over de binnenstad van Amsterdam te mogen vliegen. We verwelkomen u graag voor een volgende vlucht terug aan boord.’ Hoe lang gaat het nog duren voordat er paal en perk aan Schiphol gesteld gaat worden?Dat de burgers op de eerste plaats komen en niet die verdomde groeizucht van onze overheid met stokpaardje Schiphol? Na een jarenlang juridisch gevecht is nu voldoende bewezen dat Tata Steel mensen ziek maakt, zelfs tot de dood erop volgt. Vroeg of laat zal duidelijk worden hoe ziek Schiphol mensen maakt. Helaas zullen we dan vele jaren én stille slachtoffers verder zijn. 27-09-2021 22:11

Pagina's